Objectius i prioritats educatives |
|
|
S'entén per objectius del centre les prioritats i els plantejaments educatius en termes d'equitat i d'excel·lència, coeducació, convivència, inclusió i atenció a la diversitat.
A. DE CENTRE - Potenciar les relacions amb l’entorn, barri, ciutat.
- Dotar el centre de les infraestructures tecnològiques necessàries per adaptar-lo al món educatiu actual.
- Fer difusió de les diferents activitats, reconeixements i fites assolides per tal de compartir un projecte comú.
- Agilitzar les relacions entre els diferents estaments i organismes que participen en el funcionament del centre.
B. D’ÀMBIT PEDAGÒGIC
A continuació detallem els principis generals que ens ajuden a crear un entorn d’aprenentatge on l’alumnat pugui desenvolupar les seves capacitats i competències: - Potenciar les habilitats comunicatives de l’alumnat en les diferents llengües.
- Potenciar les habilitats matemàtiques de l’alumnat.
- Potenciar l’adquisició d’habilitats per a mantenir i millorar el clima de convivència.
- Potenciar la millora de la cohesió social atenent la diversitat arribant al màxim de les seves potencialitats.
- Potenciar el desenvolupament de les competències digitals per a la construcció i expressió dels aprenentatges.
- Potenciar i consolidar la realització dels diferents projectes d’innovació educativa d’acord amb els objectius del nostre PEC.
- Potenciar l’intercanvi de bones pràctiques docents i formació permanent per tal de crear processos de reflexió i millora.
- Potenciar noves metodologies a fi de fomentar la transformació i millora educativa possibilitant un aprenentatge més competencial al nostre alumnat.
- Afavorir situacions de participació en què l’alumnat pugui i sàpiga expressar opinions i assumir responsabilitats.
- Incentivar les habilitats creatives en els àmbits de les arts, la literatura, la tecnologia i les ciències.
- Educar en la cura i el respecte del medi ambient.
- Ajudar l’alumnat a comprendre els principis bàsics que regeixen el medi físic i natural a partir de l’observació de fets i fenòmens senzills. Actitud crítica i investigadora.
- Procurar la implicació responsable dels alumnes en el propi procés d’aprenentatge amb una actitud d’interès, esforç i constància.
- Desenvolupar actituds, estratègies i hàbits de cooperació mitjançant el treball en equip, incitant a la reflexió, la discussió i la presa de decisions.
- Afavorir la visió i la vivència del conflicte o la dificultat com a element de creixement personal. Aprendre a gestionar-los fent ús de l’empatia i, si s’escau, de la mediació escolar.
|
|
|
|
|
|